luni, 2 iunie 2008

Probleme la sectia de votare!


Am fost ieri la vot. Nu spun cu cine am votat....e secret!!!!! Sunt dezamagit, dar, e irelevant.

Ca totul sa fie 'perfect', am avut parte de un incident.
Ma duc la sectia de votare unde apartin. Am carte de identitate (ma refer in continuare ca si buletin) din 15 mai, 2008 . Domiciliu stabil Cluj Napoca, tot tacamul.

Ajung in fata membrilor comisiei si le înmânez buletinul. Avand buletinul doar de 2 saptamani, ma asteptam, normal, sa nu apar pe liste. SI stupoare, chiar nu apaream. Dar vai......

In fine. Este chemat unul mai sef, care imi zice sec: "Nu puteti vota!!!!". Deja era precipitata lumea. Este chemat vice-presedintele, care-mi ia buletinu, se uita pe el, si la fel, imi spune sec:
"Nu puteti vota!!!!" . Cum nu pot vota?....Pai, unde ati avut domiciliu inainte?... Nu va intereseaza pe voi unde am stat eu inainte. Acum am domiciliul pe cluj, si in consecinta votez.
Nu se poate, ca trebuie minim 3 luni, etc, etc.
Deja simteam ca iau foc. Eram super nervos. Adica eu sunt in regula cu tot, am domiciliul in Cluj Napoca, avusesem de prin 2001 flotant, daca e s`o luam asa.

Cer, nervos, sa-mi arate legea. Textul explicit de lege care specifica acest aspect. Nu se poate asa ceva, doar erau deschise centrele de preschimbare a buletinelor de identitate si sambata, tocmai pentru a evita astfel de probleme. Deja eram pregatit sa sun la politie, 112, etc etc. :P:P
Cum erau lucrurile precipitate, apar mai multe persoane noi in zona, printre care si presedintele sectiei. Este pus la curent cu situatia, observa nervozitatea (intre timp tipii astia care imi interziceau sa votez cautau texte de lege :) ), si brusc ia 4 buletine de vot de pe masa, o stampila, mi le inmaneaza, si imi zice: "Mergeti domnul si votati, imi cer mii de scuze pentru situatia creeata, nu`i bagati in seama pe astia, ca nu cunosc, sunt pe langa, va trecem pe liste suplimentare, nu e nicio problema". Socat, am votat!!!

Cam asta a fost. Astazi am cautat textul de lege, sa fiu eu lamurit.

La alegerile locale se poate vota numai în localitatea de domiciliu sau în localitatea în care ai reşedinţa (viza de flotant) de mai mult de 3 luni şi numai la secţia de vot la care eşti arondat.

  • Legea 67/2004 Art. 3
      (3) Dreptul de vot se exercita numai in comuna, orasul, municipiul sau subdiviziunea administrativ-teritoriala a municipiului in care alegatorul isi are domiciliul.
      (4) Cetatenii cu drept de vot, care si-au stabilit resedinta intr-o alta unitate administrativ-teritoriala cu cel putin 3 luni inaintea datei alegerilor, isi pot exercita dreptul de vot in unitatea administrativ-teritoriala respectiva, potrivit prevederilor prezentei legi.

Prin urmare, reşedinţa = flotant, si doar acolo intra faza cu 3 luni. Domiciliul ESTE PE BULETIN!!! dragii mei domni neştiutori, care aţi vrut sa-mi interziceţi un drept.

Am gasit un comentariu la un articol:

ana-maria

la 01 iunie 2008 ora 19:28

Sunt nascuta in judetul arad si de 4 ani stau in judetul sv.Am avut flotant si acum inainte de alegeri mi-am facut carte identitate noua-domiciliu stabil in G.H. jud Sv.Nu am putut vota pt ca documentul era eliberat ieri.Mi s-a spus ca trebuia sa imi fac domiciliu stabil cu trei luni inainte.


Nu trebuia sa-i lase. Au incalcat legea. RUSINE!!!!