marți, 3 martie 2009

Armandia SRL, reclamatie OPC , Ministerul Justitiei

[Later Update]: As putea sa fac "reclama" si unui traficant de caini, ungur , din Oradea. Ma mai gandesc. Tipu m-a amenintat cu mafia maghiara, etc etc, daca scriu ceva rau de el. Vedem....


Am scris aici despre o pățanie din categoria "traim in Romania". Am spus ca o sa revin cu informatii legate de plangerea la OPC/ANPC.

Nu am reusit sa inregistrez aceasta plangere. Nici nu am avut timp sa revin la sediul celor de la OPC, insa cu siguranta imi voi gasi timp si pentru aceasta chestiune.

De ce nu am reusit? pentru ca la sediul lor, am dat de doamna jurista, cea atotstiutoare de legislatie. Aceasta individa(desi nu aveam ce sa discut cu ea, trebuia sa inregistrez plangerea, si sa plec) mi-a refuzat reclamatia. Pe motiv ca ei, ANPC, nu se ocupa cu reclamatii impotriva traducatorilor autorizati. Intreb: pai, ei presteaza un serviciu, nu?? D-voastra sunteti institutia pentru protectia consumatorului in Romania, nu? Eu sunt un 'consumator' al serviciilor doamnei traducatoare, nu??? Ea: NU, doar firmele presteaza servicii, un traducator autorizat nu e firma, intra in categoria notarilor si a avocatilor publici. Whatt??? Pai, am factura, doamna, de la SC Armandia SRL. SC = societatea comerciala = firma?? NU?? Adica SC-ul asta ia bani de la mine, in schimbul unor servicii, de traducere, de watever. Cine sa ma 'protejeze' daca nu voi, ANPC??
Ea: Pai, nu noi, probabil si traducatorii au ceva barou, ca si notarii, etc, si acolo trebuie sa va adresati. Sau, ministerului Justitiei. Zic: Bine doamna, probabil si acolo ma voi adresa, insa deocamdata am platit un serviciu de care nu sunt satisfacut, si d-voastra trebuie sa-mi inregistrati reclamatia.
Nu a vrut. A zis ca si daca ar inregistra-o, as primi raspuns peste o luna ca nu e competenta lor. Am zis ca foarte bine, ma multumesc cu acel raspuns (desi stiam ca ei sunt cei abilitati, cel putin, sa verifice). Nici asa nu a vrut: Cum?? Adica noi sa muncim degeaba? Nu intelegi ca nu la noi trebuie sa faci reclamatie??? Eu sunt jurista ANPC Cluj, eu cunosc legea, eu am facut legea, nu tu. Daca eu zic ca nu se poate la noi, asa e. (e.g. vezi conceptul de 'crede si nu cerceta', specific anumitor 'credinte').

Si am plecat. Dar ma intorc :)

Am niste PS-uri, unul e poza cu preturile, unde se vede (ne) clar ca nu se specifica niciun TVA.


Plus, un mail al doamnei traducatoare (atitudine :) ):

Salut,
eu am inteles si numarat cu tine 10 acte, nu 8, insa verific si spun mai exact, ceea ce inseamna 18 x 10 legalizari la traducere nu stiu cit ti-am calculat ca pagini efectiv, ai un supliment de 7 pag pe care nu l-am pus la socoteala + 1 supralegalizari x 21 vezi si tu cit face
ideea este ca pretul este maximum posibil, adica daca iese cu 1 milion mai putin nu se supara nimeni cred, in special tu daca nu iese calculul cum trebuie spune-mi te rog si vedem ce putem face + ca am spus ca iti voi face si o reducere din partea mea de traducere.
Calculeaza te rog si spune-mi unde nu e ok. De regula pun maximum posibil ca pret, ca omul sa se bucure daca iese mai putin.
Alina

PS3: Raspuns de la Ministerul Justitiei:

La sesizarea dumneavoastră, transmisă prin e-mail, vă comunicăm următoarele:

În conformitate cu dispoziţiile art. 6 lit. d) din Legea nr.178/1997 pentru autorizarea şi plata interpreţilor şi traducătorilor folosiţi de Consiliul Superior al Magistraturii, de Ministerul Justiţiei, Parchetul de pe lângă Curtea de Casaţie şi Justiţie, Direcţia Naţională Anticorupţie, de organele de urmărire penală, de instanţele judecătoreşti, de birourile notarilor publici, de avocaţi şi de executori judecătoreşti, cu modificările şi completările ulterioare, autorizarea ca interpret şi traducător poate înceta pentru incapacitate profesională sesizată în scris de beneficiar.

Astfel, pentru a putea lua măsura prevăzută de dispoziţiile mai sus invocate faţă de traducătorul autorizat cu nr. 2763/2003 Maier Alina Raluca, împotriva căruia formulaţi sesizarea, este necesar faceţi dovada celor susţinute în e-mail.


Prenume/NUME,

Funcţia,

Direcţia/Serviciul,

Data,

Semnătura,

Ciprian-Ionuţ CIOBANU

director

Direcţia pentru Servicii Juridice Conexe

27.11.2008


Ileana CIOPLEA

şef serviciu

Direcţia pentru Servicii Juridice Conexe

27.11.2008


Valeria Puiu

consilier juridic

Direcţia pentru Servicii Juridice Conexe

27.11.2008





PS4: Raspuns de la U.N.T.A.R (Uniunea Nationala a Traducatorilor Autorizati din Romania)

stimate client de traduceri autorizate va recomand sa faceti reclamatie direct la ministerul justitiei (probabil pe email) www.just.ro
traducatorul autorizat isi pierde autorizatia numai ministerul jutitiei poate retrage autorizatia de traducator, UNTAR nu.

noi va consiliem cine este forul abilitat sa primeasca sesizari si sa le puna in aplicare

-----------
as adauga ca taxarea ar trebui sa includa
1) unitatea de masura, (de ex. pagina de 1500 sau 2000 caractere)
2) taxa de urgenta de 50 % in decurs de 24-48 ore
3) gradul de dificultate lingvistica, sa zicem un 30%

va multumim pentru sesizare si ajutati-ne sa scapam de traducatorii autorizati care nu ne fac cinste
Totusi, re-corectarea prin semnare si stampilare trebuie facuta pe toate exemplarele inclusiv cel de la notar
e ciudat sa se faca recorectarea numai pe unul singur, traducatorul isi asuma responsabilitatea, dar ... suna a fals, uz de fals

expertii din ministerul justitei de la departamentul de servicii juridice conexe sau chiar instanta trebuie sa isi dea cu parerea in aceasta privinta delicata (fals in acte sau doar raspundere profesionala)

va multumim inca o data
tineti-ne la curent
Stefan Macovei


-------------------------------------------------------------------------------

Cam atat...deocamdata!


5 comments:

prata emil spunea...

faceti cumva si anuntati ministrul justitiei de ilegalitatile ce se petrec la penitenciarul aiud cu privire la confectionarea de catre detinuti a armelor albe [sabi si cutite] cu aprobarea si stirea insp. poleac radu [sunt dovezi in acest sens] si declarati luate de la agenti care le-au gasit si care puteau pune in pericol viata cadrelor-s-au trimis avertizari in acest sens la A.N.P. si nu se i-au masuri, oare de ce !!!

Silviu spunea...

Buna Dan,

Acum poti sa-ti exprimi nemultumirea si pe http://www.reclamatieonline.ro

Primul sistem online din Romania care iti permite sa-ti exprimi nemultumirea privind anumite produse sau servicii pe care le-ai cumparat. Speram ca demersul nostru va schimba nivelul calitativ al produselor si serviciilor din Romania.

Te asteptam sa te alaturi si tu demersului nostru!

Anonim spunea...

terminati coruptii din justitia judecatoriei din gorj pentru ca te lasa fara casa asa vor jigodile care lucreaza in tribunalu tirgu jiu

Anonim spunea...

De 10 ani in jud.Valcea mama mea se judeca cu concubinul pt.o casa care a fost ridicata impreuna cu tatal meu ,de care mama mea a divortat iar tribunalul din jud.i-a dat concubinului jumatate din casa . Tatal meu si-a cerut dreptul in instanta si i-a spus sa il despagubeasca mama mea ,iar el sa plateasca cheltuieli de jud. Concubinul a amenintat-o pe mama mea ca o va lasa pe strada ca el are relatie in tot jud.Ce fel de justitie este asta ? El sta in lucrurile tatalui meu si tatal meu sa plateasca cheltuieli de jud. este corect? Sunt niste "corupti"cei cei din tribunalul jud.Valcea "curatati jud. de hoti".

Anonim spunea...

JUSTITIA DIN AVRIG SIBIU ISI BATE JOC DE OMNENI JUDECATOARELE DE ACOLO SUNT MITUITE FAC CE VOR ELE FARA SA TINA CONT DE LEGE.EU SPER CA INTR-O BUNA ZI O SA PLATEASCA SI ELE PENTRU NEDREPTATILE PE CARE LE FAC.