joi, 5 martie 2009

Cofetaria Pralina - Sigma Shopping Center


De regula, ma invart prin cartierul Zorilor. De regula, mananc la cantina.
Sunt (sau mai bine zis - eram) un client fidel al cofetariei Pralina, din incinta Sigma Center. Da, recunosc, au prajituri bune. Scumpe. Lasam o gramada de bani pentru o prajitura si un suc. Nu ma plang, sau chestii de genul. Imi facea placere sa savurez cu prietenii/colegii un cremes frantuzesc.

Insa, cum de obicei se intampla in Romania, clientul e tratat de sus. Clientul e uneori umilit, cum s-a intamplat si in cazul meu. Poate sunt eu prea pretentios, poate consider eu ca ar trebui sa se puna mai mult pret si respect pe marketing, pe SATISFACEREA clientului, mai ales cel fidel, poate, mai ales pe timp de criza.

Sa revin. Pauza de masa. Un pranz copios, exagerat probabil, portie dubla. Si un suc, la 0.5 l.
Dupa ce mi-am satisfacut foamea, am decis sa mergem la o prajitura, la cofetaria pe care obisnuiesc sa o frecventez regulat, pentru un pahar de vorba, o barfa ( :)) ), etc

Ajunsi in incinta cofetariei Pralina, comandam. Cum aveam sticla de suc, inca neterminata, am zis ca nu are sens sa-mi cumpar alta bautura, si banuiam ca nu va fi nicio problema. Cunoscand totusi mentalitatile si 'respectul' pentru clienti din partea vanzatorilor (vanzatoare in acest caz) din Romania, m-am decis sa am bunul simt, si probabil, un pic de protectie fata de o ipotetica situatie penibila/jenanta (sa fiu scos afara din cofetarie). Astfel, am intrebat, respectuos, daca pot sa consum sucul cumparat din alta parte. Mentionez ca in acel moment cofetaria era goala, nu exista niciun alt client.
Raspunsul doamnei vanzatoare: Nu se poate. Nu scrie nicaieri acest lucru, insa aceasta e politica noastra si nu vreau sa am probleme.
Bine, bine, zic eu, dar stiti, sunt client fidel, va fac aici vanzare saptamanal, realizati ca e o intamplare sa am sucul cu mine, nu l-am luat dinafara cu 2 RON (0.5l) pentru ca nu-mi permiteam sa-l iau de la voi cu 3.5 RON (0.25 l).
Da, stim ca veniti regulat pe aici, insa, nu se poate. Puneti sucul sub masa, si mai luati, asa, din cand in cand, cate o gura. :)

Mda....Mai apare una care ma ia cu: Domnu, nu va suparati, dar nu d-voastra faceti regulile aici. Ce?? daca mergeti intr-un restaurant veniti cu sticla de vin ??
Nu doamna, dar nu aceasta e esenta. In fine.

Pentru ca am comandat deja prajiturile, si nu vroiam scandal (nu eram singur), ne-am dus la masa, am mancat prajiturile, am fumat o tigara, am dezbatut niste probleme existentiale, fara legatura cu situatia penibila in care ma aflam.
Nota: in timp ce stateam la masa, au venit doua colege vanzatoare de la alte magazine, cu cate un pahar de suc, sau o cafeluta (cumparate dinafara incintei cofetariei), la o tigara. Ca dehh, Pralina are spatiu pentru fumatori.

Apoi am plecat. Nu inainte de a le transmite cateva gabduri doamnelor vanzatoare. Citez:
"Stiu ca poate nu va intereseaza si nu va afecteaza, insa vreau sa va zic doua lucruri:
1. V-ati pierdut cel putin trei clienti. Nu asa va comportati cu clientii. Nu asa va pastrati clientii. Poate par (eram barbos :D ), dar nu sunt un amarat care nu isi permite sa-si cumpere suc de la voi din magazin. Pur si simplu a fost o intamplare. Cum alatadata a fost intamplare ca nu ati avut sa-mi dati rest, de exemplu.
2. O sa va alegeti cu niste 'reclama' din partea mea, la adresa Pralina"

Raspuns: 'Domnu, daca asta va face sa va simtiti mai bine...'

DA, asta ma face sa ma simt mai bine.
Si am plecat, auzind din departare niste urlete isterice. :)

Prin urmare, ca sa copiez un prieten, si sa adaptez sintagma "Nu mai cumparati de la Grajduri":


Nu mai cumparati de la Pralina, sunt si alte cofetarii mult mai tari, de exemplu cofetaria greceasca Olympos de pe 21 decembrie. E mult peste Pralina.


Numai bine.


17 comments:

Anonim spunea...

Am avut si eu o intamplare neplacuta cu cofetaria Pralina. Am cumparat o felie de placinta Dogrogeana cu branza sarata si surpriza.... era cu mucegai. Iar cand am informat-o pe vanzatoare... fara macar sa se mire sau sa riposteze (semn ca li s-a mai intamplat) a luat farfuria si a dus-o in spate ca sa le arate celor de la laborator cre fabrica placinta. Mi-au inapoiat banii (macar atat bun simt au avut). Fiind ora 8 seara nu mai aveam chef de chemat OPC si de alte discutii... Concluzia e una singura: NU MAI CUMPARATI DE LA PRALINA!

Anonim spunea...

Nu stiu daca ca este încă vreun local in Cluj (in afara celora in care lucreaza chiar proprietari - si poate nici acolo) in care sa le pese de clienti. Problema e ca angajatul nu are nici un interes (cel putin pe termen scurt - ca asa se calculeaza ;) ), el doar "nu vrea probleme" - si daca se poate si sa nu fie 'deranjat' toata ziua ar fi si mai bine. Consider ca sistemele de management, organizare, recomensare .. etc. sunt problema. Vedeam dincolo, angajati FUGIND dupa clientii care se grabeau sa iasa (din cauza aglomeratiei si a timpului) - cu produse din "partea casei" - doar pentru a-si pastra clientii; insa la noi e un fapt: NU !

Anonim spunea...

Din povestea ta deducem ca: inca nu este criza in Romanica, si mai grav deducem faptul ca "plătitorii de rate" la credit, de genul d-lor vânzătoare (care pe vremea tovarăşilor erau in vf. piramidei sociale) inca nu realizează dimensiunea problemei. Ar face bine sa caute nişte statistici cu privire la nr. de şomeri apăruţi de la începutul anului si la cifrele preconizate pentru restul anului.
Un foarte mare procent din angajaţii romani nu vad mai departe de lungul nasului, sau mai departe de ceea ce "recoltează" din nas, si pe de alta parte si "clientul" roman se lasă călcat in picioare de cele mai multe ori, si chiar revine la locul "faptei".
P.S. Cred ca daca aţi fi avut un nivel de impact mai ridicat daca nu aţi fi consumat comanda si le-aţi fi dat-o sa facă ce ştiu ele mai bine cu ea (mă gândesc ca n-a fost foarte relaxant desertul pentru ca in subconştient te "rodea" inca întâmplarea).

Ardeleanu' spunea...

Nu stiu ce sa zic... Eu nu prea as avea tupeu sa merg la o cofetarie/restaurant cu un suc cumparat de alta parte.. As pastra sucul acela sa il consum mai tirziu si as lua un suc de la respectivii. Si ca le-au lasat pe vinzatoarele alea sa vina cu cafeaua acolo la o tigara.. Hai sa fim seriosi: iti dai seama cit cistiga o vinzatoare si de cite ori isi permite sa isi cumpere o cafea de la bar sau restaurant?? Rar zic eu, din pacate.

Si la cit de nervos te aratai, eu credeam ca te-au scos fetele ale in suturi :))

Anonim spunea...

Sunt ca si tine o clienta fidela a cofetariei Pralina din Zorilor, dar nu ca tine, care nu-ti permiti sa-ti cumperi un suc din cofetarie. Din tot ce ai relatat reiese clar ca te-ai sculat cu fata la cearceaf in acea zi. Din ceea ce relatezi se vede clar ca esti un zgarcit clasa I, care nu-si permite sa mearga la un local bun ("mananc des la cantina" si "a-ti uitat sa-mi da-ti restul")si te mai si dai mare ca esti fidel cofetariei Pralina. Apropo cat timp stai langa un "cremes frantuzesc si un suc" ? (total 5 lei) Iti spun eu 3 ore fiindca nu ai unde sa mergi in alta parte sa consumi de 5 lei. Asa ca ce mare pierdere a avut cofetaria? Iti spun eu - 5 lei si o masa ocupata de voi (pt.discutii filozofice - ha, ha, ha .....) timp de 3 ore. Halal client fidel. Si dupa cum te-am vazut in poza, si dupa comentariile pe care le-ai aprobat sa apare sunt absolut sigura ca pe al meu nu-l vei aproba fiindca nu ai coloana vertebrala. Iti place sa acuzi dar nu-ti place sa fi acuzat.

Dan S. spunea...

D-soara,

1. Invata sa scrii fata, esti penibila :
"a-ti uitat sa-mi da-ti restul"
2. Nu stau 3 ore, stau 8 ore, doar sunt angajat pralina. Unii muncesc fato!
3. Faza cu cantina saracilor nu vreau s-o comentez. :)
4.
"Si dupa cum te-am vazut in poza, [...] sunt absolut sigura ca pe al meu nu-l vei aproba"

Pitzi draga, de regula, dupa o poza cu un TIP, iti faci o altfel de parere despre el, gen: e simpatic, e dragutz, i-as trage-o, sunt uda etc, chestii de genul. :))
Ma intelegi? Fatza mea respinge comentariile?

Prea tare!!!

Anonim spunea...

Pt anonima pitzipoanca de mai sus :) agramato cu coloana vertebrala, normal ca iti permiti sa mergi la localuri scumpe si sa nu te intereseze banii, doar prestezi din greu pentru ei...ce mama naibii! o bucurie sa ai si tu in viata :))

Anonim spunea...

Scumpule! Am 51 de ani si am si eu o facultate. Tu muncesti 8 eu 10 la meseria pe care o am. Legat de poza ta, nu stiu cum sa-ti spun, am vazut barbati (retine barbati si nu mucosi ca tine) mai buni ca tine care daca vrei sa stii chiar m-au excitat.

Se pare ca ti-am zgandarit putin orgoliul!

Oops!

O zi buna!

Dan S. spunea...

Tanara, 51 de ani, versata, cu facultate, meseriasa de 10 ore, nu de 8, caut barbat adevarat! Mucosii sa se abtina!

Anonim spunea...

vai tanti...si pana la 51 de ani nu ai invatat sa scrii corect? sau asta nu se invata in facultate?

si de ce tot legi de aspectul omului? asta e nivelul tau intelectual? :)

si mai las-o moale cu excitatul ca bate menopauza la usa. sa fie oare asta explicatia refularilor tale on line? :P

vezi ca sunt pastile pentru starile astea proaste, dar din pacate nu si pentru prostie:)

Anonim spunea...

ioi...gata! stiu :)) esti vanzatoare la pralina.. hahahhahahahha

Iuliu spunea...

Pai vezi ca nici la Olympos nu gasesti ceva mai bun... iti spun din propria experienta ca prajituri cu mucegai gasesti si acolo iar fetele sunt mult prea preocupate sa barfeasca decat sa te serveasca calumea...

Anonim spunea...

am lucrat si eu la pralina si stiu cum se lucra totul se face din rahat am vazat destule placinte mucegaite

Anonim spunea...

am lucrat sieu la pralina si stiu cum se lucreaza acolo prajiturile sint toate gretoase si toate sint la fel torturile sint facute de mintuiala merg toate ca pe banda rulanta am vazut si eu mucegai de mule ori prajiturile sint tinute in congelator de la craciun pina la pasti

Anonim spunea...

se vede ca habar nu aveti cum si din ce conditi mancati prajituri si placinte la pralina este un laborator de nota 10 am lucrat in laborator si stiu

Anonim spunea...

este sdevarat ca se tin prajiturile in congelatoare la rece si de ce mintiti ca sunt gretoase ca sunt cele mai bune pe jud cluj

Ionuuuuu` spunea...

da intradevar prajiturile de la pralina si vanzatoarele sunt jalnice..aprpo,incercati de la cofetaria Anastyl