"In urma impactului frontal, au murit sotul si soacra femeii, iar fiica ei a murit si ea in timp ce medicii de la SMURD incercau sa-i salveze viata. Mama ei a supravietuit doar ca sa-si planga mortii." citynews.ro
Cati dintre romani pun pret pe siguranta? Cati se intereseaza atunci cand achizitioneaza o masina de cat de sigura e?
S-a umplut romania de rable, adevarate bombe, ucigase de oameni. La infrastructura pe care o avem si la lipsa de educatie (in special rutiera) care ne caracterizeaza e foarte important sa avem o masina cat se poate de SIGURA.
As vrea sa se faca mai multe campanii si in directia aceasta.
La tine cat la suta conteaza siguranta in totalul factorilor care te influenteaza in luarea unei decizii de achizitionare a unui autoturism ?
La mine e asa:
1. siguranta 50% (>=5 stele)
2. design 15%
3. motorizare 15%
4. pret 10%
5. renume 5%
6. altele 5%
Opel vectra 1997 (cel implicat in accident e mai vechi)
Frontal impact driver Frontal impact passenger Side impact driver
Megane & Qashqai
Frontal impact driver Frontal impact passenger Side impact driver
3 comments:
Cam slab articol:
"S-a umplut romania de rable, adevarate bombe, ucigase de oameni." Nu stiu in ce Romanie traiesti dar eu consider ca, fata de acum 10 ani, media varstei si a calitatii masinilor a crescut foarte mult. Din observatii personale sustin ca in romania media calitativa si de varsta a automobilelor este peste cea din Bulgaria, Slovacia si chiar Ungaria.
Asta rezulta strict din dorinta romanului de rand de a avea "o masina pizdoasa". Si nu ma refer la un BMW de 15 ani ci la VW Golf/Passat, Renault Megane etc, care se vad in proportii mari pe soselele tarii.
Cat despre victime, uneori, din cauza lipsei de capital, nu poti emite pretentii de siguranta la un posibil autovehicul achizitionat, daca capitatlul de care dispui se invarte in jurul cifrei de 2-3 mii de euro, cum este cred si cazul celor de mai sus.
Nu are sens critica adusa de tine referitor la calitatea autovehicolului acestor (fosti)oameni.
O critica decenta ar fi fost legata de stilul/experienta in sofat sau neantentia la volan.
Cand intr-o curba iti apare in fata un bou, "stilul/experienta in sofat" nu prea te ajuta, daca nu e timp sa eviti. Daca citeai cu atentie, observai ca am exclus 'educatia' rutiera, si infrastructura, tocmai pentru a insista pe aspectul sigurantei. Am exclus factorul uman (prin prezenta lui la volan) si am mers in directia aspectului non uman, care poate face diferenta, candva. E de ajuns o singura data sa afli cat de sigura ti-e masina pe care o conduci.
Statisticile te contrazic si nu-ti dau decat un singur exemplu. Restul, le poti cauta:
link .
Prin urmare, scuteste-ma de sfaturile tale despre cum se face o "critica decenta".
In prima poza din link-ul care l-ai postat e un Peugeot 307/308 (nu-mi dau seama) clar de dupa anul 2000. Mai in spate e un Ford Mondeo, similar. Astea nu le consider rable.
Nu se compara cu Chevrolet Bel Air din 1959 sau cu Opelul Vectra din accident.
Cat despre siguranta, nu stiu ce masina iti ofera vreun element de protectie pentru cazul in care intri sub un camion, asa cum apare in a 2-a si a 3-a poze. De airbag-uri ce sa mai zic.
Trimiteți un comentariu