joi, 22 ianuarie 2009

Isterie la Cluj!


Am un caine de talie medie, spre mica. Cand il plimb, lumea trece pe celalalt trotuar. Cand cineva vrea sa-l mangaie, persoana de langa avertizeaza: "Ai grija, poate te musca, ca pe copilul acela".
S-a creat in Cluj o isterie in masa. S-a mediatizat, se vorbeste, dar se si minte.
Ce a ajuns la urechile clujeanului? Un singur fapt: un copil se plimba pe strada, si brusc, a fost muscat de un caine rottweiler, din categoria cainilor periculosi, care era plimbat de stapan pe strazi, fara lesa si fara botnita. Copilul se afla in stare grava, prin urmare, stapanul cainelui trebuie linsat.

Adevarul: Cainele a scapat dintr-o curte, intr-o clipa de neatentie a stapanului. Ajuta o persoana cu handicap sa intre in curte sa, cainele a vazut o bresa, si a evadat in strada. Copilul avea in mana o sticla de plastic, la fel si cainele avea in curte o sticla de plastic, aproape identica, care era in fapt si jucaria lui. A sarit la copil deoarece a crezut ca i-a furat jucaria.

Cum vad eu lucrurile: E trist ce s-a intamplat, iar stapanul trebuie sa plateasca. E vina lui, insa a fost un accident. O clipa de neatentie. Nu se plimba cu cainele pe strazi, nu a cerut cainelui sa atace, etc. Cainele e de paza, deci mai mult ca probabil are un anumit comportament agresiv. Insa nu pricep aceasta isterie. Nu inteleg de ce se vrea capul acestui om, care da, se simte complet raspunzator, isi asuma total vina, si o sa plateasca. Ar mai lipsi sa iasa lumea in strada si sa ceara linsarea acestui om.

Accidente se intampla peste tot. Nu vreau sa imi imaginez ce e in sufletul persoanelor implicate: parintii copilului si stapanul cainelui.
Ii doresc insanatosire grabnica copilasului.

Dan Cenan (proprietarul cainelui):
Eu sunt propietarul cainelui si vreau sa va spun ca aveti perfecta dreptate,eu sunt singurul vinovat si ca voi suporta toate consecintele acestui ACCIDENT (pt ca a fost un accident din moment ce cainele a scapat afara din curte; la fel puteati oricare dintre voi sa il loviti pe copil cu masina si tot un accident era).Insa nu pot fii judecat doar dupa aceasta fapta si in nici un caz de voi. Va rog sa nu mai faceti ipoteze si sa denaturati realitatea pt ca doar eu impreuna cu aceea familie am fost acolo si stim ce s-a intamplat iar pt aceasta exista declaratii date la Politie din care reies cele intamplate.In plus nu v-as dori la niciunul sa treceti prin ce am trecut eu, familia mea sau incomparabil cu noi prin ce trece inca si a trecut copilul si familia lui.Indiferent ca sunteti proprietari de caini,autoritati sau parinti va rog sa invatati din greseala mea si sa aveti mare grija cu cainii pt ca asemenea tragedii sa nu se mai repete. si o ultima dorinta ...rugati-va pt copil !



Mi-a spus că a deschis poarta ca să îl ajute pe un prieten în scaun cu rotile să iasă. Atunci câinele a ieşit liber pe stradă şi apoi s-a întâmplat atacul. [...] Vorbim despre lipsa de responsabilitate a unui cetăţean. Cel mai periculos animal de pe planetă este omul, care nu îşi gândeşte faptele, care nu ştie cum să se poarte cu animalele. [...] Rottweilerul este un câine care nu răspunde mereu cerinţelor stăpânului, de aceea e nevoie să fie crescut altfel decât ceilalţi. Trebuie tratat corect, pentru că e un animal care nu răspunde bine”, susţine Radu Termure, Prim-vicepreşedintele Federaţiei Române pentru Protecţia şi Controlul Animalelor Cluj.


Punct!


5 comments:

Dani spunea...

Parerea mea e ca oamenii sunt de vina pentru animale si pentru faptele lor. Animalele abandonate nu sunt pe strada pentru ca asa vor ele, ci pentru ca cineva le-a abandonat. Un om. Cainele asta l-a muscat pe copil pentru ca asta a fost invatat, sa muste, de catre un om. De obicei, cainii musca de frica, pentru a se apara de oameni, ceea ce aici nu cred ca e cazul.

Anonim spunea...

Dani trebuie sa te contrazic putin in legatura cu afirmatia ta, "oamenii sunt de vina pentru animale si pentru faptele lor". Nu neaparat omul e de vina... Asa cum oamenii au probleme psihice cred ca acestea se regasesc si la animale..
Iti dau un exemplu.. Un unchi de al meu a avut un caine lup pe care l-a indragit foarte mult si i-a facut toate mofturile. Intr-o zi cand i-a dat sa manance, a sarit la el sa il muste de undeva de fata. S-a aparat cu mana si atunci i-a prins un deget si i l-a retezat. Ulterior l-a muscat pe bunicu tot asa din senin.

Te intreb eu cine l-a invatat pe acest caine sa muste? Poate cainele care l-a muscat pe copil avea o ratacire de moment, sau poate ca e asa cum zice Dan, cainele a crezut ca sticla e de fapt jucaria lui, sau poate a fost dresat sa fie rau, cine stie... Oricum, astfel de cazuri sunt rare, dar totusi se intampla si astfel de caini ar trebui mai bine stapaniti.

Darie spunea...

Din cate stiu eu, cainii astia sunt rezultatul multor incrucisari genetice, pentru a avea calitatile necesare "muncii" pentru care sunt folositi. Nu vad de ce ar prefera cineva, in oras, un caine de genul asta...Ca pt paza nu cred ca se justifica: ai casa de 500.000 euro? fa contract cu o firma de paza, fa-ti asigurare si ia-ti un caine care nu e periculos pentru nimeni.

Cunosc 2 persoane diferite, care au fost efectiv pusi la zid pe strada ciresilor de astfel de caini. Au fost la un pas sa fie muscati, nu vreau sa zic ce speriati au fost.S-a intamplat, tot pentru ca au scapat cumva din curte cainii, noaptea.

In concluzie, cred ca faptul ca cineva plateste pentru faptele lui nu e o scuza ca sa nu se ia masuri pentru prevenirea fenomenului si ca toata lumea sa treaca confortabil pe langa un caine de talie mare pe strada. Ca daca ma musca, plateste...

FaithlessFairy spunea...

indiferent ce se intampla, lumea tre sa caute tapul ispasitor, de preferinta o forta exterioara si incontrolabila care sa-i justifice... ma mir ca nu vor sa linseze cainele.
cand eram mica am fost muscata de ciobanescul mioritic al unei matusi. vina mea in totalitate, am intrat in curte, cainele era dezlegat, eu m-am speriat, am tipat si am alergat. el m-a prins si mi-a facut o zgarietura destul de adanca pe gamba.
medicul pediatru care m-a tratat a decis sa-l eutanasieze. de ce? un caine mare cat un vitel care devine agresiv e infricosator. desi le spuneam ca eu am fost vinovata si catelul e bun, nu m-au ascultat. eu i-am pacalit oricum si l-am eliberat pe caine sa se intoarca la matusa, dar am fost foarte socata atunci de isteria produsa si mai ales ca au gasit asa repede un vinovat, care de fapt nu avea nicio vina. so sad...

Dan S. spunea...

@Dani: perfecta dreptate. Desigur, exista si cazuri izolate, exceptionale.
@Jumpy: astfel de caini, de obicei sunt dresati sa atace, pentru paza. In acest caz, probabil de vina a fost sticla, si cainele s-a suparat. Nu e normal, totusi, un astfel de comportament.
@Darie: Mie mi se pare absurd sa iti iei caine pentru paza. Cum zici tu, angajeaza frate o firma de paza. Daca cineva insista sa te jefuiasca, stai linistit ca trece ff usor de orice caine ultra dresat. Insa, asta e Romania, unii vor(au) caine care le pazeste porcul, in cotetele preistorice care inca se regasesc in Ro.
Eu ce inteleg din "masuri pentru prevenirea fenomenului" este respectarea legii, si aplicarea de sanctiuni. Legea zice clar ca nu ai voie pe domeniul public cu caini din categoria celor periculosi, fara botnita. Si normal, in lesa. Asadar, daca s-ar respecta si aplica legea, nu ar fi nicio problema. Daca un sofer trece pe rosu si omoara alte persoane, tu ce masuri ai aplica? Normal, respectarea legislatiei, si pedepsirea conform legii a inculpatului. Nu l-ai linsa pe om, nu?? Ca nu suntem pe vremea inchizitiei.
Tind sa cred totusi ca ai o alta viziune, diferita de a mea, in ceea ce priveste "masuri(le) pentru prevenirea fenomenului"
@FaithlessFairy: Da, tipic. Dute la medic sa-ti faci antirabicul pentru ca ai fost muscat de un caine necunoscut (cu slabe sanse de a avea rabie totusi), ca astia rapid iau masuri, si ucid toti cainii din zona respectiva. Asa, preventiv...