sâmbătă, 5 decembrie 2009

Trenurile din Romania!



Cand ati fost ultima data cu un tren personal? Cu 'personalele groazei' din Romania?
Exista foarte multe privelisti dezolante la noi, iar aceasta e una dintre ele. Eu am avut ocazia sa merg cu acest mijloc de transport (extrem de scump, daca raportam pretul la 'calitatea' serviciilor) de curand si sincer va spun, am fost socat.
Pe langa oameni care isi taie unghiile in tren, pe langa indivizi cu fete extrem de dubioase, pe langa mirosul clasic si omniprezentii blatisti (parca, totusi, prea multi) se mai pot remarca :
"bărbaţi nebărbieriţi şi obosiţi, ieşiţi din schimburile de noapte ale unor firme de pază şi protecţie, muncitori semiadormiţi şi găinari vigilenţi, ţigănci în vârstă, grase şi crăcănate, care vând napolitane şi ciocolăţele, bărbaţi mustăcioşi cu antebraţele înfăşurate în role de ciorapi (trei la zece mii). Un amestec de plase de rafie, haine cenuşii, pătate de sărăcie, fum de ţigări ieftine şi un abur de resemnare."

Iar ca imaginea dezolanta sa fie completa, i se adauga un puternic sentiment de FRICA. Da, frica. Stiu, e ciudat. Asa mi s-a parut si mie. Cum sa fii stapanit de un asa sentiment intr-o tara europeana? Sunt nebun?! Sau, poate, m-am obisnuit cu alte mijoace de transport, decente, 'luxoase' mai bine zis, si am uitat sa mai cobor in lumea reala. In masina personala ai un sentiment de siguranta. In trenul personal (hmm, suna ciudat, ca si cum ar fi al tau), siguranta se transforma in frica. Si mi s-a confirmat acest aspect: pe peron, un tanar imbracat decent, ma intreaba daca ma duc la Cluj, dupa care tot drumul m-a urmat (pe holuri, in compartiment, etc), pesemne sa nu fie singur, sa fim doi :) 'Problema' mea era accentuata de faptul ca, dintr-o conjunctura, aveam o suma destul de mare de bani la mine.
Imi amintesc acum, doua evenimente traite de mine, personal, in trenuri personale si nu numai, din Romania:
  • un tigan, proaspat 'eliberat', care trecand prin fata compartimentului meu, a lovit cu putere si sete cu un cutit usa. Era noapte, vagonul era aproape gol. Nasul era plecat. Tiganul urla ca ne omoara pe toti. Eram la facultate.
  • un tanar, beat, care arunca dupa mine cu suruburi, in compartiment, si care ne injura (de data asta nu eram singur) cu patima. A trebuit scos cu 'violenta' pe culoarul arhiplin. Au urmat trimiteri catre origini, urlete, nervi, lovituri in usa si alte chestii vascoase 'aruncate', tot cu patima, pe aceeasi usa a compartimentului. Si normal, niciun nas.
Note:

"Telefoanele mobile clipocesc ca nişte licurici în întunericul din vagoane, răspândind ritmuri de manele, iar peturile de bere circulă dintr-o mână în alta ca pasele între mijlocaşii Barcelonei. WC-urile răspândesc un miros insuportabil pe holurile încărcate cu fel şi fel de bagaje, de la saci de rafie la ţevi metalice şi antene de satelit."

Lumina se aprinde cu pumnul
"Două femei îşi trag sufletul după o zi de muncă, aşezate într-o rână pe canapelele lipicioase învelite cu aceeaşi muşama de acum 30 de ani. În spatele lor, o grămadă de bărbaţi comentează meciurile din seara trecută:
„Bă, eu n-am mai văzut prost ca Zapata (n.r. - portarul echipei Steaua)! Numa' oleacă i-a atins-o ăla cu «ciocu'»  şi a scăpat-o în poartă", critică un ins cu fesul aşezat tacticos pe vârful capului. Remarca declanşează un vacarm asemănător celor de pe stadioane. Un ins nebărbierit, înfăşurat într-o geacă albastră, îşi pierde cumpătul şi loveşte cu pumnul în peretele vagonului, iar becul din tavan luminează pentru câteva secunde, apoi se stinge din nou.
Oamenii se opresc din discuţii şi încep să lovească pereţii cu pumnii, dar şi cu picioarele, ca şi cum ar acţiona un întrerupător invizibil şi becul începe să lumineze, spre amuzamentul general. „Lumina e ca muierea. Dacă nu-i dai o bătaie, nu se dă pe brazdă!", răcneşte unul cu vocea piţigăiată.

Un elev: „Iar au băgat doar trei vagoane! Unde să încăpem 2.000 de oameni în ele? Numai elevi suntem vreo 500..."

Traim in Romania....

http://www.adevarul.ro/actualitate/eveniment/All_inclusive-_in_trenurile_groazei_0_164984067.html


6 comments:

Anonim spunea...

Sincer, de cand am fost ultima oara cu trenul, refuz sa mai trec prin asa ceva :))> Ultima oara a fost anul trecut prin iunie. Trebuia sa merg din Baia Mare catre Timisoara. Numai surpriza, toate trenurile erau dupa 12 seara, parca la 1 pleca, nu mai tin minte exact si soseau pe la 7-8 dimineata. M-am dus eu si inca singura...si desi nu aveam multe chestii cu mine, ca si fata m-am simtit intr-o nesiguranta totala. In primul rand ca la fiecare pauza tot felul de oameni dubiosi fara sa-i verifice cineva intrau in tren dar usile de la compartimente nu se puteau nici cum blocau. Numai eu stiu prin ce am trecut si cat de bulversata am ajuns intr-un final in Timisoara..ce sa mai zic de drumul inapoi..a trebuit sa ma mut pana in vagoanele de clasa 1 ca sa pot sa trag un somn si sa imi inchid usa ca altfel innebuneam. In fine, long story dar concluzia care e: inteleg perfect ce zici cand zici de trenurile din Romania...chiar si pe jos e mai sigur sa mergi decat ca-n trenurile alea *yuck* (Sephora_ivy)

Anonim spunea...

Cum ai putut sa alegi cursa cu personalul avand o suma importanta de bani la tine? mai ales dupa experienta care scrii ca ai avut-o in trecut?
Iti plac senzatiile tari? :)

Dan S. spunea...

@sephora - o fata, calatorind singura cu trenul personal noaptea, pare, hiperbolic vorbind, o scena desprinsa din 'The Texas Chain Saw Massacre' :))
@Anonim - Ma crezi ca mi-am dat seama de acest aspect doar cand eram pe peron, realizand in ce 'lume' ma aflu? Ti-am spus ca am fost socat. :)

Meet The Sun spunea...

Nu pot spune ca m-a socat imaginea descrisa de tine caci am calatorit cu trenul personal cativa ani buni si stiu ce inseamna sa-ti fie frica si sila si lehamite. Ce ma socheaza e faptul ca anii au trecut, iar situatia a ramas aceeasi :(

Anonim spunea...

In urma cu ceva timp am facut un drum pana la Timisoara! Seara am plecat cu InterCity (Bucuresti - Timisoara) - cuseta iar la pranz m-am intors tot cu InterCity , Clasa I(Timisoara - Bucuresti). Am fost placut imresionat de curatenie, scaunele electrice, caldura, dar mai ales de... toalete! Luceau! Nu-mi venea sa cred! Recunosc ca n-am mai fost cu trenul de ani buni, mai ales la First Class! Din pacate, in tot confortul apar 2 femei in varsta care-si sparg cu nesimtire o ceapa, desfac un caltabos si ceva carnati si incep sa manance! Cel mai trist a fost ca si-au cumparat bere de la tipul de venea sa ne ademeneasca cu tot felul de lucruri din ... "bar". Evident ca au inceput sa.... ragaie!
Le-am luat la misto dar erau atat de in varsta ca nu mai faceau diferenta dintre viata si moarte!

Anonim spunea...

dar ce domnilor ati uitat de unde ati plecat? stati slugi prin strainatate ca asta va place ! dar putin recunosc ,asta e!!!!!!!!!!!!!!!!