marți, 16 iunie 2009

Noul Megane vs. Kia Ceed vs Hyunday i30

[UPDATE 1]

Renault Megane
1.6 16v 110CP Dynamique

Kia Cee'd
1.6 GSL MT 122 CP Style

Hyundai i30
1.6 DOHC GLS MT Premium


11.639 11.495 11.089
13.850 13.679 13.197

5 5 5
5 5 5
L4 L4 L4
Benzina Benzina Benzina
1598 1591 1591
M6 M5 M5
110 (6000) 122 (6200) 122 (6200)
151 (4250) 154 (5200) 154 (4200)
195 192 192
10,5 10,8 11,1
9,0 8,0 8,0
5,0 5,0 5,2
6,0 6,0 6,2
4295 4235 4245
1808 1790 1775
1471 1480 1480
1290 1190 1470
60 53 53
405 340 340



Vreau sa realizez o comparatie intre aceste 3 masini. Deocamdata, prezint doar niste detalii tehnice, oferite de site-urile dealer-ilor. Urmeaza impresii dupa drive teste.

La prima vedere, pareri personale

Avantaje:

Megane:
- design
- Pachet "Drumuri dificile"
- Siguranta (renumele Renault)
- Card "Maini Libere"
- transmisie manuala 6 trepte


Ceed:
- 7 ani garantie
- ISG (idle stop and go: ECO)
- Port USB 2.0
- bordul si consola centrala

i30:
- 7 ani garantie
- Port USB 2.0
- Sistem navigatie prin satelit


Dezavantaje

Megane:
- Lipsa ESP standard (252 €)
- Lipsa Aer conditionat automat bi-zona (147 €)
- Kilometrajul Digital

Ceed: - amortizoare cu gaz

i30: - :)

Pentru inceput, eu tind sa aleg Noul Megane. Dar, poate imi schimb optiunea. Sa vedem la cine functioneaza mai bine strategia de marketing.


[UPDATE 1]

1. Hyunday
Primul contact l-am avut cu dealer-ul de la Hyunday. De doi lei. Nu au masini pe stoc, nu stiu preturile. Se pare ca o sa fie alte preturi, mai mari. Preturile vechi (afisate de mine) la i30 erau la promotie, acum s-a terminat promotia iar noile masini vor costa mai mult. :)
S-au vandut ca painea calda, cele in varianta Premium.
Prin urmare, nici drive test nu am facut. Tipa de la Hyunday avea o atitudine de genul: degeaba vrei tu masina, toata lumea vrea, avem cele mai bune oferte, la noi e criza de masini, suntem cei mai tari pe piata, bla bla. A trebuit sa ma rog de ea ca sa ma urc intr-un i30 break, varianta non premium. Arata bine masina, dar daca o sa creasca pretul, o sa piarda multi clienti. Am ramas totusi cu promisiunea ca o sa ma sune la sfarsitul lunii pentru a-mi prezenta noile oferte de preturi.

2. Kia

Aici am renuntat sa ma mai duc. Cei de la Kia nu au service, sa zicem profesionist in Cluj. Tinand cont si de suspensiile pe gaz si de drumurile din Ro, am renuntat la Ceed. In plus, cred ca renunt la masinile cu 7 ani garantie. Hyunday te obliga sa faci revizii la 7500 km (informatie inca neconfirmata 100%) timp de 7 ani, ceea ce e o prostie si multi bani post achizitionare masina.

3. Renault

Urmeaza sa fac un drive test. Insa, cei de la Renault se pare ca ne iau de fraieri si de sarantoci (nu ca n-am fi :)) ). Au adus la noi niste motoare mai vechi. Cele noi, care deja se afla pe masinile din showroom-urile din europa nu exista inca la noi. In toamna am inteles ca o sa vina.
Deci, cred ca astept sa vad preturile pentru Megane-ul cu noul motor de 1.4 l TCe, benzina,
H4J 700, 130 CP, 19o Nm, Seqentieel multipoint injectie .



[Update 2]: 2010, primavara

 
Si pana la urma m-am decis : Seat Leon 1.4 TSI, model 2010. Minunata masinuta ...


5 comments:

FaithlessFairy spunea...

eh daca tot ai facut poll iti spun si parerea mea: daca as avea banii aia, nu mi-as lua masina noua. mi-as lua un peugeot 407, second. la 10000 exista full-option, cu tot ce-ti doreste inimioare pe el... eu asa as face...
cat despre masinile prezentate de tine, as merge pe hyundai. motiv? renault magane am deja si e destul de slabut. in schimb despre hyundai-ul colegului de apartament nu pot spune decat vorbe bune. din experienta, zic.

Darie spunea...

Eu sunt adept convins al masinilor second, vad diferenta de pret intre masina noua si second prea mare comparativ cu avantaje gen garantie, model nou etc. Mi se pare usor trista comparatia intre cele 3 masini. Hyundai si Kia mi se par inferioare si ca brand si ca si calitate a finisajelor si sunt surprins sa vad ca sunt la preturi asa apropiate.
Din cele trei: categoric Megane!

George spunea...

Comparatia ii excelenta. Cam la clasa asta concureaza Magane. VW Golf 6 modelul de baza ii 12k fara tva dar nu se compara cu niciuna din masinile de mai sus.

Dan S. spunea...

@FaithlessFairy, nimanui nu as recomanda un 407 second. De ce crezi ca e asa ieftin? Da, il iei daca iti permiti sa-l intretii, si sa platesti ce pica dupa 100k km.
La fel e si cu 607.
Si eu am renault megane de 1.6 si nu am nimic sa-i reprosez. :)

@Darie: Hyunday si Kia au venit tare din spate cu niste masini tare bine inchegate, cu finisaje super ok. Si preturile sunt bune. Poate Megane-ul e prea ieftin :)
Mi se pare rezonabil ca la ~13 000 E sa gasesti o masina din clasa medie, compacta, echipata cu un motor bun, FULL OPTION.

Iar legat de second hand: mirosul, aroma si virginitatea unei masini noi...... de nepretuit!!!!!! :D

Dani spunea...

Mirosul - ia-ti odorizant (oricum o sa miroasa a tabac :P), aroma... n-am gustat-o, virginitatea - no comment.
Revenind la subiect si folosind ochelarii de cal din dotare, zic ca un golf 6 (1.6 benzina) e la un pret asemanator cu meganu. E o mica diferenta intre ce ti se pare tie bun simt si ce se gaseste pe piata. FULL OPTION la 13k de euro... poate un stepway.