joi, 10 aprilie 2008

Cum ne jucam, si cum se joaca acum!

Am văzut nu demult un clip interesant care a trezit in mine un sentiment de nostalgie: copilăria.
Nu am prins eu foarte mult vremea lui Ceausescu, doar grupa mare de şoimii patriei. Nu ca mi-as fi dorit eu ceva de genul, însă mi s-a părut cool.
Tin minte ca eu când eram puşti mă jucam toată ziua, de când se termina şcoala si pana seara. Ajungeam acasă tot prăfuit si transpirat si obosit. Dar eram fericit. Ca sa enumăr ce-mi amintesc dintre jocurile jucate in fata blocului cu gaşca: bambilici, tenis, tenis la perete, americana, victorie, şapte pietre, pac-pac, ascunsea, ascunsea cu mingea, lapte gros, tari (sa vina sa vina la minge :P) , ratele si vânătorii, fuga bou(pe animale), fuga catzaratea, omu negru, tuburi cu cornete (cu o gramada de hartii-rezerve la bracinar :P), vestita rişcă (am pierdut ceva baniiii :))), "Un doi trei la perete STAI!", "Câţi paşi îmi dai imparate", fazan, calcatea, elastic, pitzchet -jocul in care un jucator statea intr-un cerc, cu o bata si un lemn (gen basseball), cu rugaci, ETC, imi pare rau ca nu mi le aduc aminte pe toate .


Apoi cele mai mult statice (de masa, cu cărţi, ), precum kems, sah, table, flori-fete si baieti :P, Jocul cu pioneze (cuie) si elastic pe margine Fotbal, cu bile de rulment (cred ca-l mai am pe undeva, superbbbbb), dacii si romanii, Nu te supăra frate, si multe multe altele, la care nu`mi amintesc denumirile. Ahh, si mai erau colecţiile de albume de timbre, ne strangeam in fata blocului si faceam schimburi (stiu ca am furat odata o suta de lei din casa, erau bani atunci, si mi-am cumparat 4 timbre, ce`i drept, valoroase cica, mi-a spus 'vecina' mai mare decat mine cu vreo 5 ani :D ). Si colectii de celebrele gume TURBO cu masini (si alea le mai am, seriile complete), gume cu fotbalisti din italia, sau campionate mondiale/europene. Cutreieram tot orasul pentru a face schimburi. Mai erau albume cu actibilduri cu animele. Si mersul cu bicicleta, tot asa, de dimineata pana seara, in weekend-uri.
Vremuri.....

Acum, a aparut o noua generatie: hi5 si counterstrike. Dar n-are sens sa insist pe acest aspect, sa lăsam nostalgia vremurilor trecute sa ne cuprindă. Eram fericiţi, seara obosiţi, cădeam rupţi.






14 comments:

Anonim spunea...

foarte mare dreptate...asta e adevarul..azi!

Anonim spunea...

Si eu imi amintesc de fotbalul cu cuie, iar surprizele de la Turbo inca le mai am. Melodia asta a devenit power-play (cel putin la mine) de cand am ascultat-o. Pacat ca cei de acum vad distractia stand la calculator.

Anonim spunea...

Da.. e pacat. Eu am prins doar finalul(nici macar nu am fost soim :( ) . Oricum e deprimant sa vezi ca se sta acasa pt mess.. ce-i drept abia asteptam sa gasesc pretext sa ies din casa, si pana se facea seara nu mai apaream :) ! Acum, .."stam" pt mess ;)

Anonim spunea...

mare adevar...acuma totul pare mai monoton...parca ne-a intrat prea tare in sange mess`ul asta.

Anonim spunea...

eu am 20 de ani .. e foarte adevarat .. acum petrec destul de multe ore in fata calculatorului... dar nu e acelasi sentiment pe care il aveam cand jucam ascunsa sau fotbal si ne fugareau vecinii.. vremuri frumoase pe care copii din ziua de azi le vad inutile ... mai bine cateva ore de cs ...

Anonim spunea...

... da, eu aveam haine SPECIALE pentru ascunsea....

... si totusi mediul din copilaria noastra era o gluma pe langa cel al parintilor nostri (majoritatea cu obarsia la tara): mers cu anilame la pascut, mers la padure, "activitati" in padure, "activitati" la apa (rau, vale, balta, etc), apropierea de animale muuult mai naturala si mai matura, educatia din frageda pruncie pentru o liniste sufleteasca, samd

Intrebare: la evolutia care s-a vazut in ultimele 3 generatii, cum va fi a 4-a?

Anonim spunea...

cand era seceta afara nu era nici o balta nicaieri...nu gaseai picur de apa nicaieri...yo ieseam dimineatza din casa si ajungeam seara plin de mocirla:)) numa yo stiu de uinde o gaseam pe seceta aia,da asa era in fiecare zi!mergeam la o balta in apropiere si atata stateam acolo cu prieteni si ne jucam oglinda si matza in apa pana nu ma mai puteam misca :))!!!acuma...se inpushca astia la couter...nici nu au 3 ani da ei se joaca pe calculator...

Anonim spunea...

eu pot spune ca am prins vremea lui ceasca (nascut '86) dar totusi copilaria mea a fost una splendida .. armetele de la copii inca imi mai vuie in urechi .. jocurile enumerate acuma parca imi par din alta viata si in adancul inimii inca imi este dor de aceste vremuri .Pacat!. in ziua de azi se socializeaza doar pe messenger .in legatura cu CS ul .. aici lucrurile stau diferit.cei drept ca interactionezi cu multa lume dar marea problema e ca are efecte negative asupra anumitor mintzi care acuma se dezolta (sub 11 ani eu personal il consider periculos) sunt un jucator de astfel de joc am facut performantza in asha ceva (ce ciudat suna :)) dar in orice alt joc nu mai e vorba de un simplu ratele si vanatorii (am inceput sa joc cs in cls a 11 'ea si acuma sunt an 3 la facultate ) dar este tragic ca vad copii de 11 ~ 14 ani care sunt nimeni in drum si si consuma copilaria inutil .in fine , revenind la copilarie ash da 40 de ani pentru 10 de copilarie :)

Anonim spunea...

o mica rectificare "nu am prins vremea lui ceausescu" :) ,m a atins subiectul :D si cate se pot spune la un astfel de topic , nu mi ar ajunge 1 zi :)

Dan S. spunea...

@Alex...generatia a 4`a nu va mai merge la scoala, va studia ONLINE :P, nu`i mai lasa parintii la scoala ca nah, uite cate se intampla prin scoli (vezi fata arsa cu tigara, profesori batuti, etc).....glumesc...

Acuma pe bune, la modul cel mai serios, e grav.
Ce vad eu, ipotetic probabil, pe viitor: cresterea nivelului de trai in Ro., doar scoli particulare, care sa aiba in programa o diversitate de activitati sportive. Si ca sa fim si realisti, pe vremea noastra nu erau atatea masini , te puteai juca in fata blocului cu mingea, te puteai da cu bicicleta mai in siguranta, etc. Acum....

Anonim spunea...

Am 42 de ani. Traiesc de 12 ani in tara straina. A-s dori ca si copii nostri sa traiasca cel putin 50% din bucuria copilariei noastre.

dany spunea...

imi amintesc cand jucam castelul cu prieteni afara mereu imi amintesc de ei ..., este foarte adevarata melodia despre tot

Anonim spunea...

frumos mai era pe vremuri cand ne jucam pe-afara.
acum nu facem altceva decat sa stam in fata ecranului toata ziua

Lavinia Ion spunea...

Oh, daaaaaaa!!! Imi aduc aminte ... si totusi cred ca lucrurile se mai pot schimba prin educatie, trebuie doar sa prinda gustul jocurilor de atunci.