marți, 5 mai 2009

Viata la volan! [statistici]


Se da urmatorul scenariu - input:

- Renault Megane, 1.6 l, 16 V, benzina
- Pasageri: 1
- Distanta: Cluj Napoca, Romania - Amsterdam, Olanda si retur
- Tari parcurse: Romania, Ungaria, Austria, Germania, Olanda


Si avem urmatoarele rezultate - output:

- 3800 km
- timp: ~19h dus/ 21h intors , total 40h
- viteza medie: 101 km/h
- benzina: 300l
- consum mediu: 7.8 l/100km

Note:
- toata distanta a fost parcursa la viteza constanta si aproximativ +10km/h peste limita legala (130km/h), exceptie facand Germania, unde nu exista limita de viteza (fara numar) si unde viteza a fost in jur de 160-180km/h constant
- viteza medie rezultata e datorata portiunilor de limitare: e.g Cluj Napoca - Bors si retur :) (ex: Gilau - Cluj Napoca = 3h, duminca, viteza medie - 7km/h), sau prin orase, 50km/h, drumuri in constructie 60-80km/h

Observatii:
- Exceptand portiunile din Romania, in 3800 km o singura masina mi-a taiat calea, in Austria, si stupoare: la volan era o femeie (no ofence)
- Politia din Germania de pe autostrazi nu se joaca, te tachineaza si te streseaza pana cand cedezi nervos sau comiti ceva. Banuiesc ca vor sa verifice rezistenta la stres. :)



- cam atat. Era o vorba, ca vom ajunge ca in vest intr-o suta de ani. Se pare ca s-a demnostrat si suntem pe aproape: in 130 de ani. :)

Scurt istoric:

Autostrazile Germaniei sunt cele mai renumite din lume si multi pasionati de viteza le iubesc pur si simplu. Sunt perfecte, enorm de multe si exista recomandarea de a circula cu 130 km/h, dar e legal sa mergi cu ce viteza vrei sau cu cat poate masina. Germanii se mandresc cu aceste celebre Autobahn pentru care nici nu se percepe vreo taxa de tranzitare.

Multi oameni isi permit chiar sa lucreze la distante apreciabile de propria casa pentru ca autostrazile extrem de numeroase si lipsa unei limite de viteza le faciliteaza transportul rapid la destinatie.

Prima autostrada germana a fost deschisa in 1931 si de atunci reteaua s-a dezvoltat foarte repede. Acum 4 ani lungimea totatala a autostrazilor din Germania era de 12.000 km ocupand locul 3 dupa reteaua din Statele Unite (aproximativ 75.000 km) - cea mai mare din lume si reteaua din China - locul 2 in lume cu 53.500 km.



Infrastructura rutiera de transport a Romaniei va fi comparabila cu cea din Europa de Vest abia peste 130 - 150 de ani, in cazul in care actualul ritm de dezvoltare se va pastra - este concluzia unui studiu al companiei de consultanta A.T. Kearney, se arata intr-un comunicat remis HotNews.ro.

Studiul arata ca tara noastra are cea mai mica dinamica de pe piata de constructii de drumuri din regiune, cu o rata anuala de crestere a investitiilor alocate infrastructurii de 30% pana in 2012, fiind urmata de Rusia si Slovacia, care si-ar putea majora sumele destinate infrastructurii cu 25% si, respectiv, 20% in urmatorii patru ani.